No longer uptodate!

After nearly 15 years, this website is being decommissioned. For a while, this old version will still be reachable, but it will no longer show reliable information about events at ausland,
The new version of our website can be found here: https://ausland.berlin

 

Havdalah

6 Dec 2008 - 17:00
25 Dec 2008 - 18:00
Location: 
ausland

Havdalah / Sabath Queen: Film / Sound Installation

The installation will be acessable during the opening times of ausland (weekends afternoons and nights, check the programm of the day)

Concept/Direction: Keren Ida Nathan
Sound: Guy Dubious Osherov
Editing: Shahar Bar-On
Performance: Shahar Bar-On / Guy Osherov

8min. color, digital. continual loop

deutsche Version des Textes: siehe unten

The film is a run through time, an atheistic, prejudiced and pessimistic portrait of the everyman in any town searching for a place to get to, direction, location, relevance. Gender is queer, time is lapsed, place is generalized and ugly, political and impoverished, spirituality is filmic and epic but with no actual site or tangible reward. We had a good time making this film. It was snappy, drunken and live, like you know, live art. Then we edited it in a couple of days and Guy sewed some sound on. We aren’t a collective and we don’t have an ethos, just friends.

Keren Ida Nathan has collaborated with Shachar Bar-On on two other projects, “The Making Of A Portrait Of” 2006 film, and “On A Faithful Friend” 2008 performance, Shachar Bar-On is a professional dancer and has worked on a number of films, editing and performing.
Guy Osherov founded and runs the “Zimmer” performance space in Tel-Aviv, DJ’s on radio, and makes music. This is his first collaboration with Keren Ida.

deutsche Version:

Die Installation wird vom 6.12. bis zum 25.12. während der Veranstaltungszeiten geöffnet sein

Das jüdische Havdahlah markiert die Schwelle zwischen Shabbat und Arbeitswoche, zwischen heilig und säkular, zwischen Muße und Alltag. Während des Festivals wird der Eingangsbereich, also die Schwelle des auslands, zum Ort einer audiovisuellen Installation, die solche Übergänge untersucht. So queer wie ritualistisch thematisiert die Installation die fließenden Transformationen nicht nur des orthodoxen Havdahlah, sondern auch die des Raumes, der Zeit, der Genderidentität und der Gruppenzugehörigkeit. Was vorher oder danach erstarrt, ist in den Zwischenräumen noch flüssig und dort ist die Suche noch nicht beendet. Die Installation ist während des Adventsfestivals im Eingangsraum zum ausland zu sehen.